Semester summarum

Tillslut blev boden färdigställd.

Nästa dag blev åter solig och varm så allt som blivit blött torkade kvickt. Nu är det vitt och städat och ordnat. Allt har fått nya platser och all bråte mitt på golvet har försvunnit. Det går utmärkta att ta sig fram utan att snubbla. (Förutsatt att man är hyfsat nykter förstås.) Så uppdraget är utfört och de sista dagarna ägnade jag åt att bara vila och få en skön solbränna (formad efter min t-shirt eftersom Frank fortfarande inte ville se mig i bar överkropp…ingen annan heller, vad jag vet).

Vi hade med oss Harry Potterfilmerna till landet och en mörk och mulen dag satt Caroline och Frank inne och tittade (medan jag utförde viktigt arbete i baren). Det var ju så att vi var på ett ställe i London som hette ”The Making of Harry Potter”. Det var kulisser och rekvisita från filmerna om den lille trollkarlen. Själv har jag inte haft ro att sitta ner och titta på en hel film men jag kände ju igen en del saker. Frank fick flyga kvast mot en Green Screen och en videoredigerare lade på bakgrunder och sedan fick man köpa filmen för hutlöst pris i souvenirshoppen.

Det var inte så mycket folk när vi kom dit men vart efter dagen gick så blev trängseln enorm. Inne i affären var det värst. Där kunde man köpa allt som hade med H. P. att göra. Frank köpte en trollstav för över 20 pund som han sedan viftade med inne på hotellrummet så att man fruktade för att få ögonen utpetade.

Efter denna utflykt gick vi bara till den lokala puben och åt. Nästan alla pubmat består av hamburgare. Också här. Det grymtades en del om ensidig kost men litet öl rann ned och sedan var det nära hem.

Vi hann med Science museum, Hyde Park, Harrod's, Camden Market och Regent's Park innan vi åkte hem. Jag var på en affär som hette The Royal Mile där de endast sålde whisky. Nja, de hade annan sprit också men tyngdpunkten låg på hylla efter hylla med fin maltwhisky. Jag tittade och baxnade och köpte sedan litet ur extrapriskorgen.

Nu är semestern slut och jag har jobbat min första dag. Det är fortfarande mycket sommar kvar men det får någon annan ta hand om. Caroline och Frank är nere i Skåne och badar och kör Silverpilen och bromsar med de nya bromsarna. De som jag fick offra en halv semesterdag för att få monterade. Jag körde in till Flen och till verkstaden. De tog hand om bilen och gav mig ett pyttelitet kvitto.

- Kom tillbaka om två timmar.

Jaha, vad kunde jag göra i Flen i två timmar? Det första jag försökte med var att gå till busshållplatsen och se om jag kunde åka till stugan under tiden.

Nej.

Tabellerna i Flen ser inte alls ut som de i innerstan hemma. Jag skulle få vänta över en timme och gud vet när jag skulle komma tillbaka. Solen sken och jag svettades. Jag försökte sitta på biblioteket men där var det 40 grader varmt och jag lämnade en förarglig svettpöl på golvet. Istället satte jag mig i en park i skuggan och läste. Där lyckades jag tappa det lilla kvittot jag fått och kunde inte hitta det igen. Jag vandrade till en avlägsen badplats och åt en äcklig glass men sedan var bilen färdig.

Vi finputsade litet på boden och var i Katrineholm och vi grillade och grillade och jag drack litet kärleksöl och solen sken. Jag byggde en hållare till Torkypapper och gjorde en byxknapp av tre brickor en bult och en mutter. Mer kärleksöl. Plötsligt var det fredag och Caroline och Frank tog bilen och körde till Österlen. Jag fick ta tåget hem och nu sitter jag här med en halvnaken fågel och tittar på damfotboll.

En härlig affär i London!

Egenhändigt sågade taggar.

Baren i all sin glans.
Det blev stökigare och stökigare.
Den här knappen gjorde att jag kunde sluta binda upp mina byxor med det blå snöret i överkant.