Hålet i bilen, bildextra.

 
Förstår ni problemet? Här har det blivit ett hål igenom plåten utan att det är mitt fel. Jag bara slipade litet på rosten och så gick det som det gick. Nu har jag stoppat in något i hålet för att få en botten när jag tätar det. Det är hål i Silverpilen!
 
 
Här har hålet tätats med en gucka som jag köpte. Fortfarande ser det ganska illa ut.
 
 
Nu har jag, min arme dräng, slipat och försökt få det bra. Jag har forfarande ingen aning om vad jag pysslar med.
 
 
Joho. En annan gucka. Jag fyllde i och väntade på att det skulle härda.
 
 
Hoppsan! Det fyllde inte ordentligt så jag fick blanda en klump till och fylla i hålen med.
 
 
Dags att spraya med grundfärg och metalliclack. Jag gjorde som jag sett på TV.
 
 
Det blev inte perfekt men när jag senare sprayade gummibiten svart såg man det knappt. Det var en kant i plåten som inte riktigt syns efter lagningen men det är inte värre än ett par botoxläppar på Östermalm.
Stärkt av denna upplevelse tror jag att det skall gå bra att laga bucklan på höger sida, gjord av Kungen av backväxeln. När det blir varmt nog att blanda de olika guckorna i vår får vi se om det fungerar.